Įpusėjus gruodžiui pats laikas pagalvoti apie Tarpušvenčių
atostogas. Žinoma, jeigu ketinote per šventes skristi prie šiltų jūrų arba
rezervuotis viešbučio kambarius Druskininkuose, tai galvoti reikėjo maždaug per
Velykas. Bet aš ne apie tai. Norėjau pasakyti, kad nesuprantu, kodėl nemaža
dalis darbdavių vis dar mano, kad, eidami į darbą laikotarpiu tarp Šv. Kalėdų
ir Naujųjų metų, jų darbuotojai sukurs kažką daugiau, negu šampano taurių
šukes.
Tos kelios dienos, įsiterpę tarp Šv. Kalėdų ir Naujųjų metų
formaliai yra darbo dienos, bet prisipažinkime - argi mes per jas dirbame.
Žinoma, jeigu esate maršrutinio autobuso vairuotojas, budintis chirurgas ar
naktinio baro striptizo šokėja, geriau iškart pasiieškokite kalendoriaus,
kuriame jokios šventės nepažymėtos. Jeigu esate migrantas iš tolimo krašto,
gyvenantis pagal mėnulio kalendorių arba skaičiuojate metus ne nuo Kristaus
gimimo, o nuo Didžiojo sprogimo, galite apsimesti, kad jums nesuprantamas
čiabuvių pamišimas, verčiantis juos pačiu tamsiausiu ir bjauriai šaltu metų
laiku apkabinėti spygliuotus medžius blizgančiais daiktais, dainuoti vaikiškas
daineles, keistis nereikalingais daiktais ir išpleškinti į dangų sprogmenis,
kurių pakaktų nedideliam karui laimėti. Sutarkime, kad jūs bent jau
neapsimetinėsite, jog vietiniai papročiai jus kažkaip įžeidžia, o mes neversime
jūsų iki paryčių gerti kartu.
Darboholikai ir jų buhalteriai retkarčiais skundžiasi, kad
Lietuvoje mes ir taip turime tiek daug švenčių jog dirbti kaip ir nebelieka
kada. Kliedesiai. Jeigu noriu dirbti 24 valandas per parą, jokia darbo
inspekcija man neuždraus užmigti veidu į klaviatūrą tarp tuščių energetinio
gėrimo skardinių ir atšalusios picos nuograužų. Bet mokėti algą žmonėms, už
tai, kad tarpušvenčių dienomis jie stenėdami nuo įstrigusių žarnyne išvakarėse
sušlamštos kalėdinės žąsies kaulų susirenka darbovietėje, porą valandų imituoja
kažką svarbaus veikiantys, o po pietų jau drąsiai krauna ant stalo iš namų
susineštą butelių artileriją, yra nepateisinamas išlaidavimas. Juolab, kad toli
gražu ne visiems malonumą teikia pareiga vaidinti elnią korporatyviniame
vakarėlyje ir iššovus šampaną bučiuoti seilėtą triskart vyresnio bendradarbio
snukį.
Priversti juos tomis dienomis imti atostogas tikriausiai
būtų neteisėta, be to, keliomis dienomis sutrumpėtų dažniausiai vasarą imamos
kasmetinės atostogos ir iš jų grįžtumėte į darbą nepailsėję. O kam reikalingas
pervargęs darbuotojas? Tokie nuspaudžia šešis nulius, vietoje vieno, pervesdami
pinigus į indėlininko sąskaitą, priduoda signalizaciją kartu su kabinete
likusiais kolegomis ir atvažiavę saugos tarnybos darbuotojai, mojuodami
ginklais, anuos suguldo nosimis į parketą. Nepailsėję darbuotojai staugia ant klientų
ir, vietoje grasinančio įspėjimo, išsiunčia konkurentams įmonės artimiausio
tūkstantmečio plėtros planus, juodąją buhalteriją nuneša į Valstybinę mokesčių
inspekciją, o baltąją paslepia žiurkių pilname rūsyje arba sukūrena židinyje.
Todėl paprasčiausia išeitis būtų paskelbti visą laikotarpį
nuo Kūčių iki Naujųjų metų nedarbo dienomis ir leisti žmonėms ramiai švęsti.
Tik nereikia gąsdintis, kad dėl tokio švenčių sujungimo iškart pagausės
keliuose girtų vairuotojų, buitinio smurto ir gaisrų, sukeltų lovoje su
cigarete užmigusių degradų. Mes neturime pagal juos reguliuoti gyvenimo
visiems. Jeigu kam nors Dievas davė tik stuburo smegenis, o į kaukolę pribėrė
kūčiukų, ir ta per klaidą vairuotojo pažymėjimą gavusi būtybė trečią Kalėdų
dieną neišsiblaiviusi išvairuos į kelią surūdijusį kibirą, tai bus puiki proga
iš jos tą vairuotojo pažymėjimą atimti ir dar skirti tokio dydžio baudą, kad
antstoliai nuvilktų net ir priperstus apatinius rūbus. Kuo greičiau taip
nutiks, tuo geriau visiems. Kategoriškai nepritariu nuomonei, kad privalome
pataikauti bukumui, nevalyvumui ir prastam skoniui, nes tai paverčia juos
norma. Kažkada, kai dukra buvo visai maža, mūsų namuose apsilankęs neseniai iš
Danijos grįžęs lietuvis nusistebėjo, kodėl neuždangstėme elektros instaliacijos
rozečių, juk vaikas gali ką nors į jas įkišti ir nusitrenkti.
„O kodėl turėtų kišti. Pasakiau, kad negalima, ir nekiša,”-
atsakiau, bet abejoju, ar tai jį įtikino.
Bet juk pasakiau, ir dukra suprato. Kodėl tuomet turėtumėm,
pavyzdžiui, mokėti už lipančių ant vos spėjusio užsitraukti ledo žūklės maniakų
gelbėjimą? Jeigu hidrometeorologai įspėja, kad ledas dar plonas ir juo
vaikščioti negalima, tai įlūžęs ir paskambinęs bendruoju pagalbos telefonu
turėtumėte išgirsti garsų juoką ir pasiūlymą rezervuoti karstą laidojimo
paslaugų įmonėje. Jeigu jie žinos, kad kiekvieną kartą susilauks pagalbos, tai
vėl ir vėl lips ant to trūkinėjančio ledo. Pradžiai galima būtų bent jau
išieškoti iš jų gelbėjimo išlaidas - sraigtasparnio kurą ir visą kitą. Nes
ekstremalių nuotykių ieškojimas tiesiog privalo būti vien nuobodžiaujančių
turtuolių, kurių jau nebedžiugina jokia kita veikla, užsiėmimu. Užsimokėjai ir
žvejok, skęsk, skambink gelbėtojams. O varguoliams yra „Krizės” žuvies
piršteliai.
Jopšikmant, juk "mes" gi socialiai atsakingi, "mes" juk humaniški, "mes" juk paklūstame savo pačių susikurtomis moralinėmis normoms ir visokioms žmogaus teisėms, "mes" esame humaniški, nes jei paklustume gamtos dėsniams- kiekvienas už save, išlieka stipriausi, kas gi "atkačialintų" iš komos narkomanus, kas gi gelbėtų savo pačių gyvybės nesaugojančių žvejų, kuo gi pateisinsime reketininkės sodros egzistavimą?
AtsakytiPanaikinti"...kuo gi pateisinsime reketininkės sodros egzistavimą..."- aš ir nepateisinu.
AtsakytiPanaikinti