Jeigu Dievas kada nors sumanytų pajuokauti ir duotų man
galimybę iš naujo nugyventi žmogaus gyvenimą šioje žemėje bei leistų
pasirinkti, kurioje tautoje norėčiau gimti, nedvejodamas rinkčiausi būti žydu.
Lietuviu aš jau buvau, tai yra esu. Pirmam gyvenimui tai išties puiku, bet ne
taip labai, kad norėtųsi pakartoti. Be to, būdamas lietuviu, niekada iki galo
nesuprasiu, ką reiškia būti žydu.
Tarsi vedami paslaptingo susitarimo, jie suvažiuodavo į
Druskininkus iš Sovietų sąjungos didmiesčių, apsistodavo sanatorijose ir
nuomodavosi kambarius iš vietos gyventojų. Nors kalbėdavo rusiškai, jie buvo
visai kitokie, negu tikrieji rusai, kurie čia jausdavosi tarsi savo kolchozo
raudonajame kampelyje: ant pilko kostiuminio švarko, dėvimo prie treninginių
kelnių išvirtusiais keliais bei dermatino šlepečių, susikabindavo karo veteranų
medalius ir stumdydavosi eilėse prie apgailėtinai pamėlusių kiaulienos kanopų,
kurių savo gimtinėje ant prekystalių išvis nematydavo. Žydai buvo gerokai
santūresni. Nematydavome jų viešumoje prisigėrusių ar su kažkuo besiriejančių.
Net ir jų saulės nematę berniukai, trumpam atitraukti nuo skambinimo pianinu
pamokų ir kalbų mokymosi bei tamsiaplaukės mergaitės didelėmis giliomis akimis
atrodė kažkokie nevaikiškai rimti ir susimąstę. Strazdanoti vietiniai
berniūkščiai nubrozdintomis alkūnėmis perdaug ir nesistengė įtraukti jų į savo
nutrūktgalviškus žaidimus, bet nevengdavo iš atminties ištraukti vieną kitą
pobjaurį iš vyresniųjų girdėtą antisemitinį posakį ar dainelę.
Ilgą laiką mintyse man visai nesisiejo šitie keistoki
kurorto svečiai ir ta žydų tauta, apie kurią girdėdavau vakarais mamos balsu
skaitomose Senojo Testamento knygose. Ir tik paauglystėje atrastos dvi ne itin
storos pokarinės laidos Šolom Aleichemo knygelės padėjo susieti tuos du
pasaulius. O paskui atsirado trečias - čia gyvenusių ir išžudytų žydų palikti
ženklai. Raidės antkapių akmenyse, suklotuose į laiptus, Druskininkų geto
pastatai ir šykščios nuorodos pakelėse į masinių žudynių vietas.
Ne kartą gavau pylos už savo rašinius ne tik nuo radikalių
patriotų, bet ir tų tautiečių, kuriems nesinori savęs apsunkinti kokia nors
atsakomybe už praeities kartų nuodėmes. Minėti Lietuvos žydų genocido dieną ir
nutylėti, jog tą genocidą įvykdė ne kažkokie ateiviai iš kosmoso, o tokie patys
lietuviai kaip mes, yra baisi veidmainystė. Pasiteisinimų prieš retkarčiais
prabylančią savo sąžinę gali būti visokių, bet labiausiai nevykęs, mano
supratimu, yra žydiškų pavardžių ieškojimas tarp NKVD tardytojų ir stribų bei
savų karo ir pokario aukų skaičiavimas, tarsi dedant jas ant kitos svarstyklių
lėkštės. Kokią moralinę teisę turime priekaištauti tiems keliems procentams
atsitiktinai gyvų likusių Lietuvos žydų, kad kai kurie iš jų pasirinko
bendradarbiavimą su sovietais, kariavusiais prieš „galutinio žydų klausimo
sprendimo” siekusius nacius? Užuot kūrę gudrias dvigubo genocido teorijas,
geriau įsivaizduokite save paprasto Seirijų miestelio krautuvininko vaiku,
kurio motiną ir seseris tie patys kaimynai, kurie ateidavo pirkti silkės prieš
Kūčias ir skolindavosi pinigų, kad išgyventų iki naujo derliaus, ištempė iš
namų ir užkasė žvyro duobėje. Žydšaudžiai mumyse pabunda, kai pradedame
šykštėti tų varganų 3 milijonų, kuriuos Vyriausybė skyrė kaip simbolinę kompensaciją
už nusavintą žydų organizacijų nekilnojamąjį turtą. Išties simbolinė suma - po
litą nuo kiekvieno Lietuvos piliečio ir maždaug po 15 litų už kiekvieną
nužudytą žydą. Tai juk ne išpirka už nuodėmę, bet tik simbolinis geros valios
veiksmas. Jei kažkam gaila to vieno lito, paimkite iš manęs du. Jei kažkam
nesinori jaustis žydšaudžių tautos atstovu, galiu prisiimti ir jo naštą. Nes ši
našta išlaisvina. Nors tik labai neseniai išgirdau iš savo tėvo pasakojimą,
kaip jo šeima karo pradžioje Petroškuose slapstė žydų berniuką, kurį vėliau
perdavė atokesnėje sodyboje gyvenantiems giminaičiams, bet dėl to nesijautė
padarę kažką ypatingo.
Atbundančius žydšaudžių instinktus atpažįstu kiekvieną
kartą, kai prasiveržia neapykanta daugiau gyvenime pasiekusiam tautiečiui ar
nesuprantama kalba šnekančiam pakeleiviui. Kai ieškome kaltų už mūsų nesėkmes
ir godžiai ryjame sąmokslo teorijas. Tik laiko ir palankių aplinkybių
susiklostymo klausimas, kada atsakomybės už savo gyvenimo pasirinkimus
trokštančios atsikratyti minios žmogus vėl susiteps rankas krauju tų, į kuriuos
pirštu parodys vedliai. Kadangi žydų jau nebėra, tai taikiniu gali tapti bet
kas - įsivaizduojamo pedofilų klano atstovai, varguolius engiantys darbdaviai,
pašalpas gaunantys ir nelegaliai dirbantys kaimynai, pabėgėliai iš tolimų
kraštų ir nuo seno čia gyvenantys kitataučiai, seksualinės mažumos. Kol savyje
nenuteisiau žydšaudžio, jis tik ir laukia progos, kai siela užsnūs, užvaldyti
mano protą ir kūną.
Kitame gyvenime norėčiau atgimti žydu būtent todėl, kad ši
tauta, tūkstančius metų gyvendama tarp piktų svetimųjų, jau išmoko tas likimo
duotas skaudžias pamokas, kurias mes tik pradedame, dar tada, kai bėgo iš
Egipto nelaisvės ir vergavo Ninevijoje, statė Šventyklą ir matė, kaip ji buvo
sugriauta.
Autorius pašalino šį komentarą.
AtsakytiPanaikintiAciu uz straipsni
AtsakytiPanaikintiAutorius pašalino šį komentarą.
AtsakytiPanaikintiPuikus, jautrus tekstas. Dėkui autoriui.
AtsakytiPanaikintiAutoriau... Dėkoju už straipsnį, esate drąsus ir padorus žmogus. Deja, ne visiems pavyzdys. Štai, pašalinote du komentarus iš keturių. Šis faktas ir yra įrodymas, jog Jūsų straipsnis reikalingas, ne veltui jį išmąstėte ir juo pasidalinote.
AtsakytiPanaikintiAciu uz straipsni. Patiko zydu sugretinimas su nudienos aktualijomis - mazumomis, vaiku tvirkintojais, kuriu nekenciame. Tikrai verta susimastyti. Sekmes Jums.
AtsakytiPanaikintiKoks išmintingas ir gražus straipsnis, beigi atveriantis akis...
AtsakytiPanaikintiGerbiamas Autoriau, aciu Jums uz uz drasa, padoruma, sugebejima profesionaliai trumpai ir aiskiai isreiksti paparasta zmogiska tiesa. Kol yra tokiu zmoniu kaip Jus - Lietuva gyva...
AtsakytiPanaikintiAČIŲ!Lietuva puiki šalis -puiki savo gamtos grožiu,iškiliomis asmenybėmis,didinga istorija.Didinga,tačiau ne visada garbinga...
AtsakytiPanaikinti