Juodkalnijos riaušių policijos susidūrimas su homofobais
|
Šeštadienį ketinu lankytis Vilniuje. Ne, visai ne ten, kur
jūs pamanėte. Nors, kai jau apie tai prakalbome, jeigu pavyktų kažkaip
sustumdyti iš anksto numatytus ir suplanuotus darbus, tikriausiai mielai
prisidėčiau prie žygiuosiančių Gedimino prospektu „Baltic Pride 2013” dalyvių.
Bet ne todėl, kad jų organizatoriai ir dalyviai man būtų kaip nors ypatingai
simpatiški, o tik norėdamas paerzinti visą tą šventesnių už Popiežių
veidmainių, tautinio tyrumo sergėtojų, vakarykščių pedofilų medžiotojų ir
primityviausiomis priemonėmis populiarumo siekiančių ciniškų politikų minią,
kuriai vien žinia, kad tokios eitynės šioje šalyje gali įvykti, jau bent
pusmetį neduoda ramybės.
„Kas Jums taip įkando, kad taip rūpi? Kokios vaikystės
traumos, koks nepasitikėjimas savimi ar kitais, kas dar? Žmonės nori
pasivaikščioti. Na ir kas? Nori apie savo teises ir problemas pareikšti - kuo
tai gąsdina jus? Gal bijote, kad jūs ar jūsų vaikai dėl to gėjais taps?”- vieno
iš daugybės homofobiškų komentarų autoriaus antradienio vakarą socialiniame
tinkle „Facebook” paklausė Seimo narys Remigijus Šimašius.
Galėčiau paspėlioti, ar panašia homoseksualumo užkrečiamumo
teorija nesivadovavo ir LRT administracija,
„Baltic Pride 2013” reklaminius vaizdo klipus sugalvojusi ženklinti S raide,
kuri reiškia, kad jie skirti rodyti tik suaugusiems ir tik po 23 valandos. Bet
mieliau patikėsiu, jog taip LRT tikėjosi
išvengti aršiausių tradicionalistų, užmiegančių fotelyje su mezginiu rankose
iškart po „Panoramos”, pasipiktinimo laiškų ir skundų.
Pataikavimas neišmanymui, tamsumui, bukam agresyvumui ir
prastam skoniui nieko bendro su tikra demokratija neturi. Prabilus gėjų priešui
numeris vienas Petrui Gražuliui, įsitikinusiam, neva eitynės prieštarauja
Lietuvos Konstitucijai, kolegos Seimo nariai patyliukais kikena, užuot
nuoširdžiai patarę, kol nevėlu, užsirašyti į vakarinę mokyklą ar kokį
suaugusiųjų švietimo centrą, kur sužinotų apie pasaulį bent tai, ką privalo
išmokti kiekvienas pagrindinės mokyklos moksleivis. Susirgęs net ir ne pačia
baisiausia liga, tikrai nenorėčiau, kad apie tai, kokią diagnozę nustatyti ir
kokį gydymą skirti, drauge su mano šeimos gydytoja nuomonę reikštų ir balsų
dauguma spręstų jos kabineto sienas lyginantis tinkuotojas-dažytojas, kelios
gretimo prekybos centro kasininkės ir nuobodžiaujantis taksistas. Nuvilkęs į
autoservisą neužsivedantį automobilį, tikiuosi, kad prie jo darbuosis bent jau
išmanantis, kaip veikia vidaus degimo variklis, automobilių remonto
specialistas. O jeigu pamatyčiau, kad atsidaręs variklio dangtį meistras bando
išvaryti gedimo dvasias smilkalais ir šamano būgnelio garsais, vargu ar
atlaidžiai šypsodamasis laukčiau seanso pabaigos.
Žinodami, kad nemaža jų rinkėjų dalis dėl išsilavinimo
stokos, ilgalaikio žalingų įpročių poveikio ir paprasčiausio tingėjimo lavintis
lengvai patiki visomis sąmokslo teorijomis, artimiausio kelio į populiarumą
ieškantys politikai, užuot pasiūlę efektyvius didžiausių mūsų valstybės
problemų sprendimo būdus ir minias įkvepiančias naujas idėjas, pasiūlo jiems
vieną ar kelis priešus, kurie kalti dėl visų nelaimių. Pasiūlo pakeisti tikras
problemas įsivaizduojamais pavojais.
Gėjai ir lesbietės su kažkokiomis nesuprantamomis savo
teisėmis, klastingi lenkai su savo W raide, šulinių vandenį nuodijantis
„Chevron” ir dar koks nors vienadienis abiturientės užpakaliuko skandaliukas
puikiai gali užpildyti pirmuosius dienraščių puslapius ir televizijos žinių
laidų anonsus, nepalikdami viso to srauto suvokėjui jokios galimybės
susiorientuoti, kaip tuo pat metu patyliukais uždusinamos visos energetinės
nepriklausomybės galimybės, prarandamas brangus laikas vykdyti struktūrines
reformas ir laidojami per rinkimus išdalinti visuotinės gerovės pažadai.
Tikrųjų grėsmių pakeitimas klastotėmis nebūtinai vyksta pagal iš anksto
suplanuotą kokių nors priešiškų jėgų planą. Nors ir negalėčiau visiškai atmesti
tokios galimybės, man lengviau įsivaizduoti stichišką labai skirtingus
interesus bei tikslus turinčių asmenų bei jų grupių veikimą.
Būdamas lietuvių tautybės, Romos katalikų tikėjimo
heteroseksualiu, vedusiu mylimą moterį, baltaodžiu vidutinio amžiaus vyriškiu,
negaliu suprasti, kokią grėsmę man galėtų kelti tai, kad kitataučiai, kitų
rasių ir homoseksualūs asmenys, moterys, vaikai bei senoliai šitoje šalyje nebus
diskriminuojami. Gatvėje pamatęs už rankų susikabinusią lesbiečių porą juk
nepradėčiau abejoti savo šeimos tvarumu, o praėjęs sinagogos patvoriu jau
tikrai neįsivaizduočiau, jog tai kaip nors pakenks mano sielos išganymui. Jei
priimu žinią, kad kitoks tai nereiškia nenormalus, tai pats nuo to netampu
mažiau normaliu. Jeigu įvairovėje nėra jokios grėsmės, tai kokių galų tuomet
kažkam gali prireikti šeštadienį mesti visus darbus ir bandyti neleisti
Gedimino prospektu pražygiuoti „Baltic Pride 2013” dalyviams ir įnirtingai
grumtis su jų eiseną saugosiančiais policijos pareigūnais?
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą