Po 3 ar 4 lietingų dienų trečiadienį pagaliau išsigiedrijo
ir pamačiau, kad visi mano kiemo uosiai stovi plikomis šakomis, o uždarą erdvę
kieme sukurdavęs senų obelų sodas perregimas kiaurai. Prasidėjo nykiausia
rudens dalis, kai nuotaiką susigadinti galima net nežiūrėjus žinių, vien
pažvelgus pro langą, o apmirštančios gamtos spalvos ir kvapai neišvengiamai
primena, kad ir mes patys ne amžinai čia užtruksime. Ir tik pušelės dešimtmetį
nedirbamame mano sklype, skiriančiame kiemą nuo judraus Veisiejų-Leipalingio
plento, kasmet per pusmetrį pasistiebia aukštyn, primindamos, kad ir po mūsų
nesibaigs pasaulis.
Jeigu pamanėte, kad dirvonuojančias žemes laikau laukdamas,
kada galėsiu jas brangiai parduoti užsieniečiams, tai truputį jus nuvilsiu.
Nesitikiu, kad kažkam tų kemsynų greitai prireiks, o apsauginė želdinių juosta
nuo kelio man reikalingesnė, negu pinigai, kuriuos galėčiau gauti už tą sklypą.
Ir vis dėlto negaliu nesusierzinęs praeiti pro parašų rinkėjus, kurie manosi
galintys spręsti, kaip man disponuoti savo nuosavybe.
Draugai teiraujasi kaip elgtis su įkyriais referendumo
parašų rinkėjais - diskutuoti su jais, ar praeiti nepastebėjus? Didesniame
mieste, kur žmonės gatvėje vieni kitų nepažįsta, matyt geriausia būtų nieko
nesakant prieiti ir fotografuoti iš arti parašų rinkėją bei visus, bandančius
pasirašyti. Jei piktinsis, tai sakykite, kad čia vieša vieta. Ir dar tarp kitko
užsiminkite, kaip gerai šiais laikais veikia veidų atpažinimo programinė
įranga. Galima improvizuoti tokiame stiliuje: „Nustebsite, jei bandysite kur
nors darbintis, gauti leidimą ginklui, paskolą banke... “ Arba taip: „Nieko
nežinau, jie pasamdė, kad visus jus nufotografuočiau. Ir ne mano reikalas, kas
jums paskui po vieną nutiks”.
Svarbiausia nesijuokti, kalbėti globėjiškai, rimtu veidu su
vos pastebima užuojauta.
Tai turėtų suveikti, nes įtikėjo Žemės gynėjų kalbomis ir
atsiliepė į kvietimą rinkti parašus itin specifinė mūsų bendrapiliečių dalis.
Savo aplepusiomis ausimis girdėjau, kaip jie pasakoja, kad užsieniečių nupirkti
sklypai taps kitų šalių teritorija. Vokietijoje, Belgijoje ar Prancūzijoje
netapo, o čia ims ir taps. Tai tarsi kažkokia tarptautinės teisės anomalija,
atsirandanti veikiausiai tik per pilnatį ir tik tose vietovėse, kur iš po žemių
lyg skalūnai garuoja, lyg sarmatams ateivių palikti siųstuvai kažką
spinduliuoja.
Alternatyvios viskam, ko mus mokė mokykloje ir per
televizorių pasakoja Algimantas Čekuolis, teorijos stebėtinai lengvai randa
kelią į žmonių galvas. Jeigu pradėsite su jais ginčytis, teks išklausyti kelių
valandų paskaitą, kurios kertiniai teiginiai remsis vien tikėjimu, jog visos
Vakarų civilizacijos sukurtos žinios ir gamtamokslinės metodikos tėra priemonės
nuo mūsų nuslėpti Tiesą, kurią kažkada kažkas žinojo. Kada ir kur tai buvo,
žinoma, priklauso nuo įtikėjusiojo pakraipos (priešistorinė Lietuva, Indija,
actekai, majai, Tibetas, Sibiras).
Kol žmogus tik skaito knygutes, naršo po keistus
tinklalapius ir pasakoja neįtikimas istorijas draugams prie alaus, iš to dar
galima smagiai pasijuokti arba mandagiai pasiūlyti neišdavinėti Visatos
paslapčių nevertiems nušvitimo. Graudžiausia, kai pagal atrastas alternatyvias
tiesas žmonės pradeda tvarkyti savo ir kitų gyvenimus, reikalauti keisti
Konstituciją, įstatymus ir valstybės santvarką. O kai atranda savyje
išskirtinių galių ir manosi galintys gydyti kitus žmones, darosi nebejuokinga.
Sveikatos ministras Vytenis Andriukaitis, kaip skeptiškai
bevertinčiau daugumą jo pasisakymų, yra pažadėjęs iki šių metų pabaigos
parengti netradicinės medicinos akreditavimo ir licencijavimo tvarkos metmenis.
Tai yra sukūrė darbo grupę, kuri turėtų sutvarkyti chaotišką šamanų, raganų ir
burtininkų pasaulį taip, kad pacientas žinotų, kas gali jį išgydyti, o kas tik
rodys miklius triukus ir ims už tai pinigus.
Mūsų mąstymas veikia taip keistai, kad susirgę sunkia liga,
iš kurios patalo galim ir nepakilti, stumiam tolyn mintis apie mirtį. Prisideda
ir artimieji, neva norėdami mus paguosti, ragindami neprarasti vilties, mąstyti
pozityviai, tikėti, kad viskas bus gerai. Nebus. Mes visi kada nors mirsime.
Aš, mano artimieji ir tamsta, mielas skaitytojau. Tik labai giliai religingi
žmonės, neabejojantys pomirtine savo gyvenimo tąsa, sugeba drąsiai žvelgti
mirčiai į akis. O didžiausi drąsuoliai jos akivaizdoje išskysta ir ima dairytis
stebuklingų priemonių, alternatyvių vaistų ir stebukladarių. Tokiomis
aplinkybėmis palikdama žmogų išnaudoti šarlatanams valstybė elgiasi dar
niekingiau, negu leisdama varguolius plėšti greitųjų paskolų bendrovių
lupikautojams. Tik nesakykite, kad galime pasitikėti mirtinai sergančio žmogaus
sveika nuovoka ir gebėjimu atskirti veiksmingą gydymą nuo sukčiavimo, o
alternatyvūs medikai tik tenkina tokio gydymo paklausą. Narkotinių ir
psichotropinių medžiagų paklausa irgi egzistuoja, bet valstybė kažkaip bent
stengiasi apsimesti, kad riboja jų pasiūlą.
Jeigu viceministrės Jadvygos Zinkevičiūtės vadovaujama darbo
grupė nueis lengviausiu keliu ir nuspręs, kad reikia tik suregistruoti gydymu
užsiimančius asmenis ir išdalinti jiems netradicinės medicinos specialistų
pažymėjimus arba gydymo metodų akreditavimo taisykles kurs pagal pačių šamanų
ir žiniuonių pasiūlytas metodikas, tai naudos pacientams iš to nematau. Vaistų
ir gydymo metodų efektyvumas nustatomas klinikiniais tyrimais, tai kodėl
alternatyviai medicinai turi būti daroma kažkokia išimtis - tegul įrodinėja
bendra tvarka. O tada jau tų, kurie įrodys, kad gali išgydyti ligas, darbo
kokybę bus nesunku kontroliuoti. Visų kitų, kurie savo gydymo metodų efektyvumo
įrodyti nenorės arba nesugebės, juridinį statusą belieka prilyginti
telefoniniams sukčiams ir atitinkamai su jais elgtis. Kaip ir su apgaule
viliojančiais pasirašyti už referendumus.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą